اصلاح فایل مالیات براساس قوانین اداره دارایی

اصلاح فایل مالیات براساس قوانین اداره دارایی

اصلاح فایل مالیات براساس قوانین اداره دارایی

از این ویرایش (12.6.1.691)به بعد درگزارش لیست مالیات ستون مزایای غیرمستمر نقدی در نرم‌افزار بکرپردازان شامل جمع شب‌کاری، شیفت‌کاری، بازخریدمرخصی و جمع اضافات می باشد.

غیرمستمرنقدی

مزایای غیرمستمر

برخلاف مزایای مستمر، مزایای غیرمستمر روال ثابتی برای پرداخت نداشته و ممکن است هر چند وقت یکبار پرداختی تحت عنوان مزایا برای کارمند در نظر گرفته شود.

با توجه به قانون کار و مالیات، مزایای غیر مستمر موارد زیر را شامل می گردد.

  • اضافه کار
  • پاداش انجام کار
  • عیدی
  • پاداش آخر سال
  • هزینه‌های خرید لباس
  • هزینه‌های درمان و معالجه
  • بهره وری
  • خسارت اخراج
  • بازخرید خدمت
  • بازخرید مرخصی
نمودار
حقوق و دستمزد
حقوق و دستمزد

محاسبه شب‌کاری در حقوق مشمول مالیات

از ویرایش(12.6.1.673) به بعد در لیست مالیات ، مبلغ شب‌کاری در حقوق مشمول مالیات محاسبه می شود.

شب کاری

ماده ۵۳ قانون در خصوص تفکیک اواع کار روز و شب و مختلط به این شکل تصریح نموده است که : کار روز کارهایی است که زمان آنجام آن از ۶ بامداد تا ۲۲ می باشد و کارشب کارهایی است که زمان انجام آن بین ۲۲ تا ۶ بامداد قرار دارد.

کار مختلط نیز کارهایی است که بخشی از ساعات آنجام آن در روز و قسمتی از آن در شب واقع می شود. در کارهای مختلط ساعاتی که جزء کار شب محسوب می شود کارگر از فوق العاده موضوع ماده ۵۸ این قانون استفاده می نماید.

به موجب این ماده قانونی تکلیف کارگران در خصوص نوع کار و فعالیت روزانه و شبانه و مختلط مشخص گردیده ، لذا کارگران کارگاه های مختلف در صورت کارکرد در ساعات مقرر مذکور به عنوان کارگر روز و یا شب عنوان گرفته و از مزایای بعدی نسبت به کارهای شب بهره مند می گردند.

کارفرمایان می توانند شروع کار را ساعت ۶ صبح و پایان کار را ساعت ۲ عصر اعلام ، تا ۸ ساعت کار محسوب می شود و همین طور در شیفت بعد می توانند ساعت ۲ عصر تا ۱۰ شب کارگرانرا جهت کار استخدام نمایند ، که هر یک از این دو شیفت روزانه محسوب گردیده و در قبال این ها نیاز نیست به کارگران غیر نوبتی ۳۵% اضافه بر مزد به عنوان فوق العاده شب کاری پرداخت نمایند.

در صورتی که شیفت عصر کارگران از ساعت ۴ عصر شروع و در ساعت ۱۲ شب خاتمه یابد ، چنین شیفتی به استناد این ماده قانون کار مختلط می باشد که کارفرما ملزم می باشد برای ۲ ساعت کار شبانه ( از ساعت ۱۰ شب لغایت ۱۲ شب) علاوه بر مزد عادی ۳۵% فوق العاده شب کاری پرداخت نماید.

ماده ۵۸ نیز در خصوص مزایای کارگران شب کار اعلام داشته است : برای هر ساعت کار در شب تنها به کارگران غیر نوبتی ۳۵% اضافه بر مزد ساعت کار عادی تعلق می گیرد.

این ماده در خصوص کار شب کارگران بوده و هرگاه کارگر غیر نوبتی جهت ارائه کار در شب توسط کارفرما در کارگاه فعالیت نماید و کار کند ، کارفرما مکلف است علاوه بر مزد ساعات کار عادی ۳۵% بیشتر از آن به کارگر پرداخت نماید.

شب کاری ، کارهایی است که در زمان انجام آن از ساعت ۲۲ شب تا ۶ بامداد باشد ، چنانچه کارگری زمان کارش هم در روز و هم در شب باشد در صورتی که مشمول نوبت کاری نشود، بابت مدت زمان کار در شب مستحق دریافت فوق العاده شب کاری مذکور خواهد بود.

کارگرانی که به طور ثابت در شب کار می کنند ( کارگران غیر نوبتی ) چنانچه به جای تعطیل هفتگی جمعه شب به طور مستمر شب دیگری در هفته را به عنوان تعطیل هفتگی استفاده کنند با توجه به شمول حکم عام ماده ۶۲ قانون کار و تبصره های ذیل آن نسبت به کلیه کارگرانی که در مقاطع زمانی مختلف در طول شبانه روز به کار اشتغال دارند علاوه بر برخورداری از ۳۵% فوق العاده شب کاری موضوع ماده ۵۸ ، از ۴۰% اضافه مزد پیش بینی شده در تبصره یک ماده ۶۲ قانون مرقوم نیز بهره مند خواهند شد .

کارگر

اضافه شدن فرمت های مختلف در ایجاد فایل های لیست مالیات

در گزارش لیست مالیات فرمت های متفاوتی در ایجاد فایل های لیست مالیات به نام قبل از سال 95،سال 95 به بعد و فرمت 99 به بعد اضافه گردیده است.

اصلاحاتی مانند محاسبه شب کاری،اضافه شدن ستون غیرمستمر نقدی و…در فرمت 99 به بعد اضافه گردید.

فرمت ۹۹
نسخه ۱۴۰۰

عرضه پلت فرم های جدید

مجموعه نرم افزارهای مالی، اداری و اتوماسیون بکر بر روی پلت فرم ویندوز ۱۰ برای ایستگاه های کاری (client) و سرورهای ۲۰۱۶ به بالا و اس کیوال سرور ها ی۲۰۱۷ به بالا آماده شد و در دو خانواده ی تحت ویندوز و تحت وب (آماده برای سال ۱۴۰۰) عرضه می شود.