نحوه محاسبه قیمت کالا و علت های ورود و خروج

نحوه محاسبه قیمت کالا و علت های ورود و خروج

نحوه محاسبه قیمت کالا و علت های ورود و خروج

همواره قیمت گذاری کالا در انبار و تاثیر آن در موجودی ریالی کالا از اهمیت ویژه ای برای حسابداران برخوردار بوده است در این مطلب به نحوه محاسبه قیمت کالا بر اساس علت های ورود و خروج و عوامل وابسته آن در پنجره اسناد انبار می پردازیم و توضیح خواهیم داد که چگونه می توان از این گزینه بهره لازم را برد.

اما نحوه محاسبه قیمت چگونه و چطور عمل میکند؟
نحوه محاسبه قيمت ميتواند بر اساس يكي از موارد زير برای هر علت ورود و خروج (در پنجره تعریف علل ورود و خروج) تنظیم شود:
پيش فرض : با انتخاب اين گزينه در هنگام قيمت گذاري اسناد از نوع رسيد بايد داراي قيمت باشند تا حواله ها قيمت گذاري شوند. بديهي است اسنادي كه از نوع رسيد اتوماتيك باشند و از برنامه های دیگر صادر شده باشند به صورت اتوماتيك قيمت گذاري خواهند شد.

نکته : اسناد از نوع رسید و حواله اتوماتیک با انتخاب نوع “پیش فرض” در ستون محاسبه قیمت نیازی به ورود قیمت دستی توسط کاربر نخواهند داشت زیرا با توجه به نوع سند(در صورتی که نوع سند انبار حواله اتوماتیک فروش باشد قیمت میانگین خروجی و در صورتی که سند انبار برگشت از فروش باشد فی میانگین محاسبه شده برای حواله فروش مرتبط به عنوان فی میانگین آن در نظر گرفته خواهد شد.)، فی میانگین برای آنها به صورت اتوماتیک محاسبه خواهد شد.
محاسبه شود: با انتخاب اين گزينه قيمت گذاري براي اسناد رسيد و حواله در هر صورت انجام خواهد شد و در صورتي كه رسيد في نداشته باشد براساس روش قيمت گذاري (تنظيم شده در قسمت تعاريف)، قيمت گذاري ميشوند، بديهي است قیمت گذاری بر اساس روش Fifo يا Lifo دراين حالت اشتباه خواهد بود و هيچ گاه توصيه نميگردد.

محاسبه نشود: با انتخاب اين گزينه قيمت كالا، هنگام قيمت گذاري تغيير نخواهد كرد ولي قيمت(هاي) رديف مورد نظر براي آن كالا(ها) در عمليات تاثير گذار خواهد بود به بيان ديگر پس از عمليات قيمت گذاري به هيچ عنوان اين في تغيير نميكند ولي تاثير خود را در قيمت مانده كالا در كاردكس انبار خواهد گذاشت و بر روي في ميانگين تاثير گذار خواهد بود.
در قيمت گذاري منظور نشود: با انتخاب اين گزينه مقدار و في كالاهاي مورد نظر در قيمت گذاري تاثير گذار نخواهد بود. و سيستم قيمت گذاري را بدون در نظر گرفتن اين اسناد انجام خواهد داد.

از عناوین ذکر شده بالا در پنجره جزییات اسناد انبار نیز میتوان استفاده نمود. به بیان دیگر برای هر ردیف از اسناد میتوان نحوه محاسبه قیمت را جداگانه تنظیم نمود اما تفاوت کوچکی در نوع “پیش فرض” وجود دارد که در زیر توضیح خواهیم داد

در صورت انتخاب نحوه محاسبه قیمت به صورت “پیش فرض” آن ردیف، از نحوه محاسبه قیمت، علت ورود و خروج آن سند پیروی خواهد نمود و در صورت انتخاب نوعی دیگر بر اساس روش انتخاب شده عمل خواهد کرد به بیان دیگر میتوان برای ردیف مورد نظر به صورت مستقل نحوه محاسبه قیمت را مشخص نمود.

نسخه ۱۴۰۰

عرضه پلت فرم های جدید

مجموعه نرم افزارهای مالی، اداری و اتوماسیون بکر بر روی پلت فرم ویندوز ۱۰ برای ایستگاه های کاری (client) و سرورهای ۲۰۱۶ به بالا و اس کیوال سرور ها ی۲۰۱۷ به بالا آماده شد و در دو خانواده ی تحت ویندوز و تحت وب ( آماده برای سال ۱۴۰۰) عرضه می شود.

نرم افزار خرید و فروش بکر