تعمیر خودرو از راه دور(تکنولوژی جدید مرسدس بنز و مایکروسافت)

تعمیر خودرو از راه دور(تکنولوژی جدید مرسدس بنز و مایکروسافت)

تعمیر خودرو از راه دور(تکنولوژی جدید مرسدس بنز و مایکروسافت)

◾خودروهای تولیدی توسط خودروسازان مطرح جهان به خاطر بهره گیری از انواع سنسورها و سیستم های پیچیده، روز به روز در حال پیشرفته تر شدن هستند. اگر چه این امر فاکتورهایی چون راحتی استفاده و ایمنی را ارتقا داده، اما تعمیر خودروهای جدید را نیز دشوارتر از قبل کرده است.

تعمیر از راه دور مایکروسافت

▫️شرکت مرسدس بنز که همواره به استفاده از فناوری های نوین مشهور بوده، می خواهد با همکاری مایکروسافت سرویسی را راه اندازی کند تا از طریق آن بتوان عیوب محصولات مختلف را راحت تر و بهینه تر کشف و برطرف کرد.
▫️در این سرویس تکنسین های مرسدس بنز در ایالات متحده به عینک های هولولنز 2 و نرم افزار Dynamics 365 Remote Assist مجهز می شوند. این عینک ها تکنسین های شاغل در 383 نمایندگی مرسدس بنز را قادر می سازند با متخصصان هر حوزه ارتباط برقرار کنند تا دیگر لزومی بر مراجعه حضوری آن ها که فرایندی زمانبر و پرخطر در شرایط کنونی است، وجود نداشته باشد.
▫️به لطف سرویس جدید مرسدس بنز، متخصصان این کمپانی در آلمان یا حتی دیگر کشورها می توانند آنچه را که یک تکنسین هزاران کیلومتر دورتر با هولولنز 2 می بیند، مشاهده نموده و در صورت نیاز با کشیدن فلش یا خطوطی، توجه تکنسین را به بخشی معین جلب کنند.
▫️در حال حاضر سیستم پشتیبانی مجازی از راه دور (Virtual Remote Support) به مدت دو سال است که در چند نمایندگی مرسدس بنز تست می شود و اینک نوبت به نمایندگی های آمریکا رسیده تا از آن بهره مند شوند.

▫️انتظار می رود استفاده از سیستم پشتیبانی مجازی از راه دور، باعث افزایش توان عملیاتی بخش خدمات مرسدس بنز و کاهش زمان تعمیر خودروهای معیوب شده و در نهایت بهبود میزان رضایتمندی مشتریان را در پی داشته باشد. علاوه بر این، تکنسین ها و متخصصان مرسدس بنز هم با فاصله اجتماعی و بدون نیاز به انجام سفرهای بعضا طولانی خواهند توانست وظایف خود را انجام دهند.
▫️آنطور که خودروساز اشتوتگارتی اعلام کرده، هزینه تجهیز هر نمایندگی به سرویس جدید حدود 10 هزار دلار است. این مبلغ کلیه سخت افزارهای مورد نیاز، نرم افزار و مجوز استفاده چهار ساله را در بر میگیرد.
◾منبع:motortrend