اخذ موجودي اوليه انبارها

اخذ موجودي اوليه انبارها

اخذ موجودي اوليه انبارها

همواره در ابتدای سال مالی به جهت انتقال موجودی به سال جدید می بایست اقدام به اخذ موجودی از سال قبل نمود. تا ویرایش 12.2.5.337 این عملیات از طریق برگه موجودی اولیه و کلید “اخذ موجودی از سال قبل” در پایین پنجره برای هر انبار قابل انجام بود، از اين ویرایش به بعد در برنامه انبار میتوان این عملیات را توسط برگه جدیدی در منوی عملیات با نام “اخذ موجودی از سال قبل” انجام داد و به صورت همزمان مبادرت به دریافت موجودی اولیه تمامی انبارها به تفکیک های مختلف نمود. برای چگونگی این عملیات لطفا مطلب زیر را مطالعه نمایید.


اين برگه داراي بخش هاي نوار ابزار، انتخاب تفكيك،‌ انتخاب علت ورود و خروج، حذف اطلاعات قبلي و انتخاب انبار مي باشد كه به تفصيل هركدام از آنها شرح داده خواهد شد

نوار ابزار
نوار ابزار شامل کلید های خروج و ثبت عملیات انتقال موجودی میباشد و همان طور که از نام آنها پیداست، کلید خروج برای خروج از این پنجره و کلید ثبت عملیات برای ثبت نهایی انتقال موجودی اولیه در سال مالی جاری می باشد.
انتخاب تفكيك
اين پنجره به منظور اخذ موجودي كالا به تفكيك هاي استفاده شده در جزييات اسناد انبار مي باشد كه موجودي به تفكيك هر كدام از آنها ميتواند داراي اهميت باشد، به طور مثال فرض كنيد براي پروژه هاي شركت عمليات خريد و ارسال كالا به تفكيك هر پروژه ثبت مي شود در اين صورت ميتوان موجودي مانده در انبارهاي مختلف در پايان سال مالي را به تفكيك پروژه براي سال بعد منتقل نمود. گزينه هاي اين پنجره عبارتند از : به تفكيك بچ نامبر، به تفكيك لات نامبر، به تفكيك تاريخ انقضاء، به تفكيك مركز هزينه، به تفكيك تفكيك1، به تفكيك تفكيك2، به تفكيك تفكيك3 و به تفكيك پروژه كه كاربر ميتواند به تفكيك و يا تركيبي از اين گزينه ها استفاده نمايد.
علت ورود و خروج
از آنجايي كه هر سند انبار بايد داراي علت ورود و خروج باشد مي بايست براي اسنادي كه به صورت اتوماتيك ايجاد مي شوند نيز علت ورود و خروج تعيين نمود، با كليك بر روي اين قسمت ليست علت هاي ورود تعريف شده در برنامه انبار نمايش داده مي شود و كاربر مي تواند يكي از اين علت ها(معمولا موجودي اوليه كه مي بايست از قبل تعريف شده باشد) را انتخاب نمايد تا اسناد صادر شده بر اساس آن در سيستم ثبت و قابل گزارش گيري باشد.
حذف برگه هاي موجودي
گاهي اوقات ممكن است تا موجودي اوليه بعضي از انبارها به دلايل گوناگون مجددا اخذ شود و اطلاعات برگه هاي اخذ شده قبلي حذف شوند، در اين صورت كاربر ميتواند با استفاده از اين گزينه به صورت اتوماتيك برگه هاي قبلي را حذف نمايد.
انتخاب انبار
در اين قسمت انبارهاي مورد نظر جهت عمليات انتقال موجودي به سال جديد با توجه به دسترسی کاربران نمایش داده می شوند(کاربرانی که به موجودی اولیه و اطلاعات مقداری کالا در انبارها دسترسی دارند)، بدين صورت كه با انتخاب تیک کنار هر انبار عملیات انتقال موجودی برای آنها صورت می پذیرد.
اخذ موجودی اولیه
پس از ورود به این پنجره، برای اخذ موجودی اولیه به ترتیب مراحل زیر اقدام نمایید:
انتخاب تفکیک های مورد نظر(این گزینه به صورت الزامی نمی باشد و در صورت نیاز می توان از آن استفاده نمود)
انتخاب علت ورود موجودی
انتخاب تیک حذف برگه های قبلی(در صورتی که نمی خواهید برگه هایی که قبلا ثبت شده اند پاک شود تیک این گزینه را بردارید)
انتخاب انبار(های) مورد نظر
کلید ثبت و انجام عملیات انتقال

نسخه ۱۴۰۰

عرضه پلت فرم های جدید

مجموعه نرم افزارهای مالی، اداری و اتوماسیون بکر بر روی پلت فرم ویندوز ۱۰ برای ایستگاه های کاری (client) و سرورهای ۲۰۱۶ به بالا و اس کیوال سرور ها ی۲۰۱۷ به بالا آماده شد و در دو خانواده ی تحت ویندوز و تحت وب ( آماده برای سال ۱۴۰۰) عرضه می شود.

نرم افزارهای بکر

مشاهده ی ویژگی های نرم افزار قدرتمند انبارداری بکر